Dzisiaj jest środa, 03 Wrz 2014
Gniezno - dzień X - 27.08.2014r. - w domu.
27 sierpnia 2014 14:01   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Nastał poranek w Kamyku. Ostatni dzień "II Gnieźnieńskiej". Nasze info nie dociera na bieżąco, bo czasem cywilizacja zasięgowa zapomina o niektórych miasteczkach i wsiach tej części UE. Uczestnicy wstają i przygotowują się do szturmu Jasnej Góry. O 7.45 (po śniadaniu) ruszamy na ten pierwszy odcinek dzisiejszej 72 km trasy. Na Jasnej Górze, u stóp Matki, jeszcze raz zawierzymy pielgrzymów (rowerowych, autobusowych i indywidualnych) oraz tych, którzy będąc w Radzionkowie, łączą się z nami duchowo.

Relaks po śniadaniu.

Więcej…

Gniezno - dzień IX - 26.08.2014r.
27 sierpnia 2014 13:12   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Po opuszczeniu Lututowa, w roszącym deszczyku, w pelerynkowych nastrojach, przy akompaniamencie szumiących drzew mkniemy do Raczyna. Do celu dzisiejszego - najdluższego etapu (81km) - zostało 64km. Teraz u św. Tekli w Raczynie, przy zabytkowym, zamkniętym na cztery spusty kościele, odmówiliśmy Różaniec. Za chwilę Ewa dzwonem kościelnym da sygnał do odjazdu.

Więcej…

Gniezno - dzień VIII - 25.08.2014r.
25 sierpnia 2014 20:39   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Po śniadaniu i pożegnaniu gościnnej Kościelnej Wsi ruszyliśmy na Lututów. 8. etap to 64 km. Teraz jesteśmy w Kaliszu (54km). Rózaniec u św. Józefa.
W Kaliszu zwiedzanie bazyliki i różaniec. Teraz do Godzieszy na kołoczki.

Więcej…

Gniezno - dzień VII - 24.08.2014r.
24 sierpnia 2014 11:08   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Poranek w Wójtostwie w Pyzdrach. Trwa pobudka i przygotowania do śniadania. Gospodyni przyniosła bochen chleba o średnicy 52,5 cm (wysokość 14,5cm). Potem udajemy się na Mszę św. do kościoła farnego - przez sady wśród morza zieleni, który z daleka wyglądem przypomina fortecę. Po powrocie zmienimy świąteczne kreacje na sportowe mundurki i o 10.00 wyruszymy na 7 etap. Dziś w planie: Pyzdry - Kościelna Wieś: 63 km (dłuższy niż w drodze do Gniezna o 5 km, bo jedziemy inną trasą, ze względu na zamek w Gołuchowie). Pilot naszej pielgrzymki ocenia pogodę - na razie pochmurno, prawie bezwietrznie. Nie pada, choć ma się na deszcz. Planujemy ruszać o 10.00.

Gniezno - dzień VI - 23.08.2014r. - rozpoczynamy powrót do domu
23 sierpnia 2014 11:00   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Poranek w Gnieźnie pogodny. Śniadanie i zwiedzanie Gniezna. Tym razem na tapecie - jedyne w swoim rodzaju - Muzeum Początków Państwa Polskiego, kościół franciszkański, Wzgórze Lecha, kościół św. Piotra i Pawła z zabytkowym cmentarzem (pełnym ogromnych grobowców- kaplic zacnych rodów gniexnieńskich) i wiele innych atrakcji. Na koniec -marsz na "Matkę-matek kościołów" - katedrę prymasowską z grobem św. Wojciecha.

Msza św. u grobu św. Wojciecha. Razem z pielgrzymami z Gdańska. Potem wspólne śpiewanie ku czci św. Wojciecha naszych radzionkowskich pieśni wojciechowych. Wreszcie obiad i przygotowania do rozstania. Koronkę do Miłosierdzia Bożego prowadzi ks. Krzysztof. Potem pożegnanie i... w drogę. 50 km drogi do Pyzdr.

Gniezno - dzień V - 22.08.2014r. - przyjazd do Gniezna
22 sierpnia 2014 22:29   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Poranek w Pyzdrach w majątku Wójtostwo. Spaliśmy w Stodole Prezydenckiej. Teraz przygotowania do wyjścia na Mszę św. w barokowym XVIII wiecznym kościele klasztornym. Potem śniadanie (już narychtowane) i pożegnanie z przemiłymi gospodarzami - no i w drogę. Dzis 5 etap: Pyzdry-Gniezno (50km). Spotkamy się z naszymi pielgrzymami autobusowymi i indywidualnymi. Ci pierwsi właśnie modlą się w Licheniu na Mszy św. przed cudownym wizerunkiem Pani Licheńskiej.

Więcej…

Gniezno - dzień IV - 21.08.2014r.
21 sierpnia 2014 19:55   | Aktualności   | Napisał: Administrator

W Choczy różaniec z ojcem Izaakiem w pięknym klasztornym kościele św. Michała. Potem 5-minutowa bryza (pierwsza w historii pielgrzymki), teraz postój posiłkowo - makijażowy (panie).

Więcej…

Gniezno - dzień III - 20.08.2014r.
20 sierpnia 2014 20:32   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Po pogodnym (dosłownie i w przenośni) wieczorze i ciepłej nocy (niektórzy spędzili go "w tartaku") - przygotowania do wyjazdu na 3 etap: Lututów - Kościelna Wieś (70km). O 7.30 Msza św. (pozdrowienia od ks. Piotra), potem wykład na temat historii miasta-wsi i parafii (kiedyś najbardziej wysuniętej na zachód rubieży Cesarstwa Rosyjskiego. Po śniadaniu, o 9.30 ruszamy. Słońce przyświeca, bezwietrznie, ok. 15 stopni.

Więcej…

Gniezno - dzień II - 19.08.2014r.
19 sierpnia 2014 20:45   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Rudniki. 57 kilometrów do celu. Dziś dzień techniczny (awaryjny): wymiana dętki (Grześ), potem łańcuch (Staś), po 10 minutach przerzutki (Iwona), a 5 minut temu - wywrotka, naszczęście niegroźna (Staś). Brak internetu, wiadomości wysyłamy smsami. Teraz mamy drugie śniadanie.

II Rowerowa pielgrzymka do Gniezna - Dzień I - 18.08.2014
18 sierpnia 2014 16:26   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Tak jak w zeszłym roku zapraszamy do codziennej relacji "prawie na żywo" z trasy Pielgrzymki Rowerowej do Gniezna. Co pewien czas każdego dnia docierają do nas krótkie maile z trasy pielgrzymki, które będą na bieżąco umieszczane w relacjach na stronie, więc zachęcamy do śledzenia i kibicowania naszym pielgrzymom w drodze do grobu naszego patrona.

Po Mszy św. o 7.00 i błogosławieństwie ks. Proboszcza ruszyliśmy na 1 etap II Gnieźnieńskiej Pielgrzymki Rowerowej. Trasa prowadzi do Kucobów. 69km.