Dzisiaj jest środa, 23 Sie 2017
V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień IX - 19.08.2017r.
20 sierpnia 2017 15:25   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Etap 9: Bągart - Malbork.
Najkrótszy, 32 km, pofalowany. Wczesna pobudka. Po śniadaniu, ruszamy na Malbork. Po drodze krótki oddech w Kalwie, przy zabytkowym kosciółku. Potem dojazd na parking w pobliżu dawnej krzyżackiej fartecy. Kompleks muzealny robi wrażenie. Pakujemy rowery do samochodu, którym już wczoraj dotarł do Świętego Gaju, Andrzej ze swoją małżonką. Po zwiedzeniu zamku Andrzej zawiezie nasze rumaki do Radzionkowa, gdyż w RP pociąg osobowy nie jest w stanie tego dokonać. Przebieramy się w cywilne ciuchy i na zamek!
Zwiedzanie krzyżackiego zamku z przewodnikiem audio - niestety, nie mają przewodników w języku śląskim. Potem udajemy się na parking po nasze rowery, by pokonać ostatni odcinek rowerowej trasy - dojazd na zasłużony obiad. Potem pożegnanie z rowerami - zabiera je Andrzej. Odłącza się z ekipy Ewa i Grześ - jadą autem naszego sponsora Piotra Dolibóg. Tu wielkie podziękowania dla Piotra - auto chodzi jak szwajcarski zegarek. Ewa wjeżdżała nim wszędzie - w miejsca, gdzie nawet rowerem się nie da..... A my na Pendolino, odjazd 14.22. Do zobaczenia o 21.00 pod naszym kościołem w Radzionkowie.
W drodze z Malborka. Pendolino mknie znad morza na Śląsk, a my w nim.

Więcej…

V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień VIII - 18.08.2017r.
20 sierpnia 2017 15:16   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Etap 8: Kwidzyn - Święty Gaj.
Po trzech poprzednich, ponad stukilometrowych etapach, nadszedł czas na krótkie. Dziś etap, niespełna 56 km (wg planu). Ale nim, z Kwidzyna, wyruszymy na trasę - najpierw Godzinki w pięknym, dużym kościele pw. Świętej Trójcy, prowadzonyn przez Ojców Franciszkanów. Potem śniadanie i wymarsz na miasto. Zwiedzamy zamek krzyżacki.
Wchodzimy do Katedry. Zwiedzanie.
Wracamy na kwaterę, po drodze pałaszując obiad.
Szybkie przygotowanie i po modlitwie Anioł Pański siadamy na nasze rumaki i w drogę - w kierunku duchowego celu naszej tegorocznej wyprawy - Świętego Gaju - miejsca śmierci naszego patrona św. Wojciecha, którego 1020. rocznica śmierci przypada w tym roku.

Więcej…

V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień VII - 17.08.2017r.
18 sierpnia 2017 23:56   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Etap 7: Bydgoszcz - Kwidzyn. 103 km.
Po noclegu w nowoczesnym zespole szkół - Collegium Salesianum (panie - w świetlicy, panowie - w sali baletowej), śniadanie , przygotowania i w drogę. Po wczorajszym deszczowym etapie - prognoza na dziś jest obiecująca. Prawie wszystko zdążyło wyschnąć. Po opuszczeniu strefy rzeki Warty, pokonaniu rozlewisk Noteci i Brdy, dziś delektujemy się Wisłą.

Topolno - ukryte w małej wiosce Sanktuarium MB. Najpierw Godzinki (wg Gospodarza - od co najmniej 35 lat (tak długo jest tu proboszczem) żadna pielgrzymka nie śpiewała Godzinek!). Potem profesjonalnie przedstawiona historia tej świątyni. Górne Wymiary (taka nazwa następnej wioski, 2km wcześniej były Dolne Wymiary) - tu ks. Proboszcz czekał z kawą, po której odmówiliśmy w kościółku Różaniec i Anioł Pański i dalej w drogę. Jest fajna pogoda - chłodnawo i pochmurnie, niemalże bezwietrznie. Za to etap dzusiejszy jest z licznymi premiami górskimi. Praktycznie podjazd za podjazdem - zjazdy równie liczne, niektóre długie i strome (dwie serpentynki). Trochę spada tempo. W dodatku pod Grudziądzem komendę przejmuje etatowy przewodnik turystyczny.

Rowerowo - piesze zwiedzanie tego historycznego miasta, rośnie opóźnienie. Pierwsza przebita dziś dętka.

Więcej…

V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień VI - 16.08.2017r.
16 sierpnia 2017 22:48   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Etap 6: Gniezno-Bydgoszcz, 107 km.
Gniezno: Msza św. u Franciszkanów w kościele pw. MB Pocieszenia Pani Gniezna.
Potem śniadanie, pożegnanie z s. Magdaleną i w drogę. Pogoda nam sprzyja, 19 st.C., słonecznie z namiastkami chmur, lekki wiatr z tyłu.

Gościeszyn. Sanktuarium ukryte w malutkiej wiosce (800 mieszkańców) z bezcenną Madonną w Ogrodzie Mistycznym. Ks. proboszcz oczekiwał nas i przewodniczy Godzinkom. Potem historia parafii i regionu. Niestety musimy dalej jechać.

Gąsawa. Przepiękna perełka drewnianej sztuki sakralnej.

Biskupin. Muzeum archeologiczne Piasta Kołodzieja... Tu przerwa na kawę i drugie śniadanie. Po drodze - setki połamanych drzew, wszędzie wre praca przy usuwaniu awarii i przywracaniu normalności - poprzewracane drzewa na pokrytych zbożami polach, zamiast żniw - czyszczenie pól. Tu w Biskupinie również drwale pracują pełną parą.

Łabiszyn - odpoczynek na rynku ładnego miasteczka. Dziewczyny kupują kiecki na Sylwestra - po 4 - 7 zł za sztukę i od razu mierzenie przez innych. Zaczyna bardziej padać deszcz (w Biskupinie padały pojedyńcze krople).

Jakubowo - mijamy miejsce planowanego postoju, bo uciekamy przed deszczem.

Więcej…

V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień V - 15.08.2017r.
16 sierpnia 2017 00:39   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Dziś dzień radzionkowski w Gnieźnie. Słonecznie i ciepło. Po świątecznym śniadaniu, w kaplicy Ośrodka śpiewane Godzinki. Potem jedni dychają drudzy idą do bł. Radzyma (wojciechowego brata przyrodniego), spotkanie z tamtejszym proboszczem. 4 razy w roku odbywa się tu ceremonia chrztu przez zanurzenie.

Powrót do centrum i obiad. Oczekiwanie na przyjazd pielgrzymów z Radzionkowa. Potem troje uczestników rowerowych - Ewa, Irek i Stasiu - opuszcza ekipę (brak urlopu) i wraca do Radzionkowa. Od tej pory, dalej na północ Polski, kręcić będzie 12 rowerzystów. Ale to dopiero jutro....

Katedra w Gnieźnie - przybywa grupa pielgrzymów zmotoryzowanych. Przywitanie i po chwili Msza św. przy grobie naszego Patrona, w intencji pielgrzymów radzionkowskich: tych, którzy 31 lat temu przynieśli relikwie św. Wojciecha do Radzionkowa, zmarłych pielgrzymów gnieźnieńskich i za naszą parafię. Nie pozwolono nam tradycyjnie sobie, wspólnie po Mszy pośpiewać, bo na zewnątrz już czekała włoska para nowożeńców.... Potem: jedni zwiedzają katedrę i rynek, inni poszli na spacer, a pozostali odpoczywają. Pożegnanie trójki rowerzystów, którzy opuszczają ekipę. Kolacja i narada przed drugą połową V Gnieźnieńskiej. Czas leci.... Nocleg. Jutro kolejny 5 "setkowy" etap: Gniezno - Bydgoszcz, 107 km.

Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
15 sierpnia 2017 00:00   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Prawdę o Wniebowzięciu NMP ogłosił jako dogmat wiary papież Pius XII 1 listopada 1950 r. w Konstytucji apostolskiej "Munificentissimus Deus":
"...powagą Pana naszego Jezusa Chrystusa, świętych Apostołów Piotra i Pawła i Naszą, ogłaszamy, orzekamy i określamy jako dogmat objawiony przez Boga: że Niepokalana Matka Boga, Maryja zawsze Dziewica, po zakończeniu ziemskiego życia z duszą i ciałem została wzięta do chwały niebieskiej" (Breviarium fidei VI, 105)

Orzeczenie to Ojciec święty wypowiedział uroczyście w bazylice św. Piotra w obecności prawie 1600 biskupów i niezliczonych tłumów wiernych. Orzeczenie to oparł nie tylko na dogmacie, że kiedy przemawia uroczyście jako wikariusz Jezusa Chrystusa na ziemi w sprawach prawd wiary i obyczajów, jest nieomylny, ale także dlatego, że ta prawda była od dawna w Kościele uznawana. Papież ją tylko przypomniał, swoim najwyższym autorytetem potwierdził i usankcjonował.

Więcej…

V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień IV - 14.08.2017r.
15 sierpnia 2017 02:07   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Etap 4: Kościelna Wieś - Gniezno. 111 km.
Po śniadaniu i porannej kawie udajemy się do XIII wiecznego kościoła na spotkanie z ks. Proboszczem. Wspólne Godzinki i sprawdzenie, co nowego w świątyni odkryli w ciągu ostatniego roku archeolodzy, antrolpolodzy, szpece od rzeźb, kamieni, obrazów itp. Tu niejeden zrobił na tym doktorat! Po błogosławieństwie - odjazd przez lasy gołuchowskie, pod przewodnictwem p. Sołtys (też na rowerze) do jednego z największych głazów narzutowych w Polsce - kamienia św. Jadwigi. Pożegnanie z władzą z Kościelnej Wsi i dalej na płn.-wsch. - do Pleszewa.

Więcej…

V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień III - 13.08.2017r.
15 sierpnia 2017 01:59   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Etap 3: Lututów - Kościelna Wieś. 71 km.

Pogoda wyśmienita - 18-22 st C, lekki podmuch, przeważnie boczny. Pobudka, przygotowania i niedzielna Msza św. (odprawia ich ks. Proboszcz), z pozdrowieniami pod naszym adresem. Potem ruszamy.

Świątki - przydrożna kapliczka "kaliskiej jasnogórskiej" - tradycyjnie tu najmłodszy z nas zapala znicze, a my po krótkiej modlitwie ruszamy dalej. Na prostym odcinku drogi, jadąc, odśpiewujemy "sto lat" (w kilku wersjach) naszej solenizantce - Agacie.

Koniec Świata - tu śpiewamy Godzinki i ruszamy dalej po płasko wijącej się trasie.

W Brzezinach (nie śląskich) południowa kawa w Leśnym Dworze. Info dla tych, co 31 lat temu pieszo przynieśli relikwie św. Wojciecha - po kościele, w którym wtedy odprawiali nieszpory, nie ma już śladu (rok temu jeszcze stał).

No i zaczęły sie górki kaliskie.

Więcej…

V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień II - 12.08.2017r.
15 sierpnia 2017 00:00   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Etap 2: Kucoby - Lututów. 73 km.
Poranek - leje i jest chłodno. Gdy kończymy śniadanie - koniec opadów, ruszamy o 8.30 - zgodnie z planem. Jest chłodnawo, zero deszczu.

Starokrzepice - tu śpiewamy Godzinki.

Rudniki - przerwa na poranną (południową kawę). Docierają do nas newsy o tragediach nocnych nawałnic w Polsce - włączamy poszkodowanych w nasze intencje modlitewne. U nas pogoda wręcz idealna. Na trasie mijamy kilkanaście grup 100- 200 osobowych jasnogórskiej pielgrzymki kaliskiej (wzajemna wymiana pozdrowień).

Na podjeździe do Ożarowa - moment zawahania i kraksa - dwoje uczestników wywraca się (karetka niepotrzebna - dajemy radę sami).

Więcej…

V Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień I - 11.08.2017r.
15 sierpnia 2017 00:59   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Etap 1: Radzionków - Kucoby. 72 km.
15.00 - Koronka do Miłosierdzia Bożego w naszym kościele pod przewodnictwem ks.Proboszcza. Błogosławieństwo, pożegnania z bliskimi i w drogę. Gorąco - powyżej 30 st.C.

Pierwsza przebita dętka w Bobrownikach Śl. Potem Strzybnica - krótki postój żeby zatankować napoje.

Kokotek - siedziba NINIWA TEAM (oni teraz rajzują wokół Islandii) - Różaniec. Potem niespodzianka w Lublińcu - pani Ewa, która co roku nas gościła na gnieźnieńskich wyprawach, nie dała za wygraną i wbrew planom - wpadamy do niej na kubek jakże smacznej w tym upale, wody.

Nadrabiamy czas (ok. 25 min) i punktualnie meldujemy się w Ośrodku ZHP w Kucobach. Kucobski kot - Marian, nie chce się z nami przywitać. Pyszna obiadokolacja (piątkowa). Zapada zmrok, pierwsze oznaki zbliżającej się burzy. Spada kilka kropli deszczu, trochę się schłodziło powietrze - lepiej się oddycha. Wieczorne "rozmowy niedokończone" i nocleg.

Więcej…

V pielgrzymka rowerowa do Gniezna 11-19.08.2017r.
10 sierpnia 2017 00:16   | Aktualności   | Napisał: Administrator

W piątek 11.08 rusza V rowerowa Pielgrzymka do Gniezna. W tym roku jednak to nie Gniezno jest celem ostatecznym Pielgrzymki. Ze względu na 1020 rocznicę śmierci św. Wojciecha Pielgrzymi dotrą do miejsca jego męczeństwa - miejscowości Święty Gaj, a później do Malborka.
Zachęcamy wszystkich parafian do włączenia się w modlitwę Koronki do Miłosierdzia Bożego w piątek 11.08 o godz. 15.00 w naszym kościele, która zainauguruje V Gnieźnieńską i włączenia się przez to w dziękczynienie za dar relikwii św. Wojciecha przyniesionych pieszo w lipcu 1986 roku.

Zachęcamy też do śledzenia codziennych relacji z trasy pielgrzymki na naszej stronie internetowej.

V Gnieźnieńska:
Termin: 11-19.08.br.
Trasa: Radzionków - Kucoby - Lututów - Kościelna Wieś - Gniezno - Bydgoszcz - Kwidzyn - Bągart - Święty Gaj - Malbork, w sumie ok. 650 km.
Intencja: Dziękczynienie za dar relikwii św. Wojciecha przyniesionych pieszo w lipcu 1986 r.
Uczestnicy: Agata Dębska (pierwsza pomoc), Piotr Flach (wicekomandor, serwisant), Ewa Golus, Ireneusz Golus (serwisant), Eugeniusz Haiski, Grzegorz Kapica, Ewa Leś (kierownik), Grzegorz Leś (nawigator), Stanisław Matonia, Ireneusz Musialik (komandor), Anna Mytyk, Grażyna Pyka, Danuta Synoś, Wojciech Szastok, Eugeniusz Tomanek, Andrzej Urzędniczok (pomoc techn.), Jakub Wosz (rzecznik).
Inauguracja: piątek 11.08.br. o godz. 15.00 w kościele Koronką do Mił. Bożego

15.08.2017r. pielgrzymka do Gniezna i Lichenia
10 lipca 2017 23:06   | Aktualności   | Napisał: Administrator

Stowarzyszenie Rodzin Katolickich przy Parafii Św. Wojciecha w Radzionkowie organizuje w dniu 15.08 br. pielgrzymkę do Gniezna i Lichenia w ślad za naszymi pielgrzymami rowerowymi.
W programie:
- odlitwa w Lesie Grąblińskim – miejscu objawień Matki Boskiej,
- zwiedzanie Sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej z przewodnikiem,
- Msza Św. W Katedrze Gnieźnieńskiej,
- zwiedzanie katedry i spacer po Gnieźnie z przewodnikiem.
Cena w kwocie 95 zł zawiera: przejazd, ubezpieczenie oraz opłatę za przewodników.
Zapisy w Kancelarii parafialnej do 8.08, przy zapisie prosi się o podanie nr PESEL i nr telefonu do kontaktu.
Wyjazd sprzed kościoła o godz. 4.00
Szczegółowych informacji udziela Pan Jan Moj pod Nr telefonu: 604 934 069.

Wyniki wyborów do PRD

6. Roman PISAREK
7. Ewa SIKORA
8. Wojciech TOBOR

Dziesiąta stacja - 11.05.2016r. rozpoczęcie procesu beatyfikacyjnego o. Ludwika Wrodarczyka
15 maja 2016 21:47   | Aktualności   |

„Pan Bóg dobry doda jednak sił i łask, abym mógł wykonać wszystko tak, jak On tego pragnie.” (Z listu o. L. Wrodarczyka do swojej siostry Pryscylli, maj 1933)

Niebo, nad obficie zroszona krwią męczenników ukraińską ziemią, często słyszało modlitwy tych, którzy cierpieli prześladowania i byli więzieni za wierność Chrystusowi. Niewielu z tych męczenników znamy po imieniu, wielka ich część jest nadal nieznana.
Jednym z tych, którego imię znamy, był o. Ludwik Wrodarczyk OMI, który w pierwszej połowie XX wieku służył w małej parafii w Okopach na Wołyniu. Według opinii tych, którzy go znali osobiście i doświadczyli jego dobroci, o. Ludwik żył jak święty i zginął jak święty.

Więcej…

Zapraszamy na wirtualny spacer po budynku naszego kościoła