Dzisiaj jest poniedziałek, 17 Gru 2018
sobota, 11 sierpnia 2018 02:00
Napisał: Administrator

ETAP PRAGA – NYMBURK

Najpierw pobudka. Potem przemarsz różanymi ogrodami do Katedry św. Vita, na Mszę św., na której zakończenie śpiewaliśmy na cześć św. Wojciecha. Wykorzystując fakt, że byliśmy praktycznie sami w świątyni – zwiedzamy do woli. Kolejny etap to zwiedzanie Pragi. Wreszcie powrót do miejsca zakwaterowania i przygotowania do pierwszego etapu pielgrzymkowego, do Nymburka.

Po spacerze praskim, w totalnym skwarze, wróciliśmy po stromym zboczu Petrinovskiego szczytu do „Akademika 12”, na Strahovie. Potem szybkie śniadanie, „ewakuacja” i przygotowania do startu 1. etapu naszej pielgrzymki, którego celem jest Nymburk. O godz. 11.37 ruszyliśmy. Nad Wełtawą zatrzymujemy się na kawę przy torze sportowym dla kajakarzy. Czeka nas wspinaczka na przeciwległe wzgórza Pragi. Jazda z Pragi do Nymburka w niesamowitym upale, w cieniu 36 st. C. Zapasy wody wyczerpują sie szybko. Wspomagamy się jedynie wodą kupowaną po dużo wyższej cenie w przygodnych restauracjach, bo wszystkie sklepy w sobotę są zamknięte. Po drodze polewamy się wodą ze zraszaczy na polach (skutki suszy są widoczne jak na dłoni). Ks. Proboszcz w Nymburku (na oko nie ma nawet 30 lat) wita nas bardzo serdecznie. Kościół farny wygląda imponująco. Wreszcie… kolacja i wymarsz na rekonesans.