Dzisiaj jest środa, 18 Wrz 2019
Aktualności

Słowo Księdza Arcybiskupa Wiktora Skworca - Metropolity Katowickiego na temat Gościa Niedzielnego
17 września 2018 | Napisał: Administrator

Abp Wiktor Skworc, Metropolita Górnośląski
Katowice, 2018.09.08, w święto Narodzenia NMP.

W służbie prawdzie i pokojowi.
„Gość Niedzielny…chce w mroki szare wnieść promień światła. Chce w duszną atmosferę społeczną tchnąć orzeźwiający powiew Chrystusowego ducha (…). Jego zadaniem nie jest walka polityczna, nie sensacja, ale pogłębianie wiadomości wiary i zasad życia chrześcijańskiego. Pomijając zatem wszystko to, co denerwuje, omawiać będzie bieżące sprawy religijne i aktualne zagadnienia moralne”. Tak 95 lat temu pisał August Hlond, ówczesny rządca górnośląskiej administratury apostolskiej, szkicując w pierwszym numerze nowego katolickiego tygodnika jego linię i profil. Te słowa założyciela Gościa okazały się wręcz prorocze i dziś może nawet bardziej aktualne niż kiedyś.

Sprawy gospodarcze Parafii - remont 2006 - 2018+
16 września 2018 | Napisał: ks. proboszcz Damian Wojtyczka

W 2006 roku Parafia rozpoczęła generalny remont najpierw wieży, a potem całej elewacji naszego kościoła. Kościół był w bardzo złym stanie technicznym. Z wieży spadały cegły, któregoś dnia cała ogromna połać jednego narożnika spadła na ziemię, co było z jednej strony potwierdzeniem katastrofalnego stanu elewacji kościoła, z drugiej - uświadomiło nam wszystkim konieczność podjęcia remontu na ogromną skalę.

Więcej…

VI Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień XI - 14.08.2018r.
17 sierpnia 2018 | Napisał: Administrator

ETAP GNIEZNO - RADZIONKÓW (POWRÓT)

Dziś finalizacja VI Gnieźnieńskiej. W Gnieźnie, rankiem, ciepła, bezwietrzna pogoda. Rano w kaplicy Ośrodka Szkolno - Wychowawczego (gdzie nocowaliśmy), ostatni raz wspólnie - śpiewamy Godzinki. Potem śniadanie, spacer i zwiedzanie Gniezna - każdy wg własnych upodobań.
Czekamy na pielgrzymów zmotoryzowanych z Radzionkowa.
Kulminacja: Msza św. koncelebrowana w intencji pielgrzymów i całej naszej parafii z udziałem ks. Błażeja i o. Metodego. Potem wspólna fotka.
My, rowerowi, udajemy się na obiad, pakowanie bagaży i przygotowujemy się do ewakuacji z Gniezna. Wracamy.

Więcej…

VI Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień X - 13.08.2018r.

ETAP KOŚCIELNA WIEŚ - GNIEZNO

Ranek wita nas w Kościelnej Wsi piękną słoneczną pogodą. Dziś ostatni z tzw. “jezdnych” dni naszej pielgrzymki. “W nogach mamy na razie ” 734 km - przekroczyliśmy zatem wynik z 2015r. (wtedy było 720km). Dziś zamierzamy pokonać etap całkowicie wielkopolski, w dodatku najdłuższy: Kościelna Wieś - Gniezno: 111,5km. Po śniadaniu u naszych zacnych gospodarzy, zbiórka pod bardzo zabytkowym kościołem w Kościelnej Wsi (900 letnia - najstarsza część, prezbiterium. Spotkanie z farorzem i wspólny śpiew Godzinek (to już nasza tradycja w Kościelnej Wsi. Potem ruszamy wzdłuż DK12 na płn.- wsch.

Więcej…

VI Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień IX - 12.08.2018r.

ETAP LUTUTÓW - KOŚCIELNA WIEŚ

Dziś etap 9: Lututów - Kościelna Wieś 71,5km. Pogoda sprzyjająca. Na razie 17 st. C. Rankiem bierzemy udział we Mszy św. - znowu Liturgia Słowa “jest nasza”. Potem miłe spotkania z mieszkańcami, śniadanie i punktualnie o 9.30 ruszamy w drogę.
Świątki: przy kapliczce ku czci św. Józefa, tradycyjnie już - najmłodszy uczestnik zapala znicz, a my odmawiamy specjalną modlitwę do św. Józefa. Ruszamy dalej. Mamy 57km do dzisiejszego celu i ... dwie gumy w odstępie kilkuset metrów!(wczoraj też była. Zaczyna się opóźnienie....