Dzisiaj jest środa, 18 Wrz 2019
Aktualności

VI Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień III - 06.08.2018r.

ETAP HOLICE – MORAVSKA TRZEBOVA

Nadal występują problemy z dostępem do internetu.

Poranek na Hlubokym pod Holicami. Dziś opuścimy Pardubicki Kraj i wjedziemy na Morawy. Przed nami 81km. Rozpoczyna się trudniejsza część wyprawy - wzniesienia. Nastroje dobre. Nauczyliśmy się rozpoznawać, bez czytania, monety czeskie. W Horni Jeleni czekamy na panią z Urzędu Miasta, która ma otworzyć kościół. Tu odmawiamy Różaniec.
Jednemu z uczestników w czasie jazdy osa wpadła pod kask, przeszła po głowie weszła za kołnierz koszulki i po plecach, spacerując, została uwolniona przez naszą “teamową” siostrę PCK (wszystko to działo się w czasie jazdy).
Chocen nad Cichą Orlicą: Piękne miasto, pełne zabytków, żyjące m.in. z turystyki. W zabytkowym barokowym kościele, polski proboszcz przyjmuje nas b. ciepło. Tu śpiewamy Godzinki. Potem proboszcz częstuje słodyczami i prosi, aby nazrywać sobie na drogę soczystych jabłek z farskiej jabłoni. Potem w cukierni pora na zasłużoną kawę.

Więcej…

VI Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień II - 05.08.2018r.

ETAP NYMBURK – HOLICE

Podczas tego etapu wystąpiły problemy z łącznością internetową i przesyłem danych, dlatego prezentowane są tylko zdjęcia.

PODZIĘKOWANIA UCZESTNIKÓW VI PIELGRZYMKI ROWEROWEJ DO GNIEZNA
11 sierpnia 2018 | Napisał: Administrator

W tym miejscu chcemy serdecznie podziękować tym, którzy w czasie przygotowań do tej wyprawy nas wspomogli: ks. Proboszczowi Damianowi Wojtyczka, Urzędowi Miasta Radzionków, firmie Rimsa Plus, firmie PEC Bytom, sklepowi rowerowemu “Gwarek” w Radzionkowie i sklepowi rowerowemu AXIS w Piekarach Śląskich.
Uczestnicy VI Gnieźnieńskiej

VI Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - dzień I - 04.08.2018r. - PRAGA

ETAP PRAGA – NYMBURK

Najpierw pobudka. Potem przemarsz różanymi ogrodami do Katedry św. Vita, na Mszę św., na której zakończenie śpiewaliśmy na cześć św. Wojciecha. Wykorzystując fakt, że byliśmy praktycznie sami w świątyni – zwiedzamy do woli. Kolejny etap to zwiedzanie Pragi. Wreszcie powrót do miejsca zakwaterowania i przygotowania do pierwszego etapu pielgrzymkowego, do Nymburka.

VI Pielgrzymka rowerowa do Gniezna - 03.08.2018r. - PROLOG
11 sierpnia 2018 | Napisał: Administrator

Wyjeżdżamy spod Probostwa w kierunku Czech. Żegnamy na chwilę Radzionków. Po ok. 1,5 godzinie pierwsza przeszkoda. Tuż za granicą, po krótkim postoju na parkingu, auto techniczne odmawia posłuszeństwa. W nim mamy nasze bagaże. Auto z rowerzystami odjechało kilka minut wcześniej. Grzesiu z Ewą dwoją się i troją aby uruchomić zepsuty samochód - bezskutecznie. Wezwana zostaje laweta z Radzionkowa i inny pojazd na bagaże. Tu wielkie ukłony dla Andrzeja i Winicjusza, którzy przyjechali z Radzionkowa z pomocą. Po przepakowaniu, z opóźnieniem, docieramy do Pragi. Niestety musieliśmy się rozstać z rowerem zapasowym i większością zapasu wody do picia - nie weszły do auta zastępczego. Atmosfera w zespole, mimo kłopotów jest dobra. Nocleg w Akademiku nr 12 na Strahovie. Rano pobudkę zaplanowaliśmy wcześnie, bo chcemy zdążyć na 7.00 na Mszę św. do Katedry św. Vita i spotkać się ze św. Wojciechem.